Hari-hari dalam hidup aku.

blog nie ibarat diari hidup aku..

Friday, September 20, 2013

Aku terpaksa

Assalamualaikum ! salam jumaat. Biasa nya bila aku buat entry kat blog nie mkna nya aku tengah ada problem. And hari ini aku telah buat satu keputusan yang paling besar dalam hidup aku. Aku terpaksa memilihnya sebab
aku sendiri tak sanggup untuk melukakan hati nya lagi.
Aku juga tak sanggup nak tengok dia bahagia bersama orang lain.
Tapi apa boleh buat kita hanya merancang 
tapi Tuhan yang menentukan,
daripada aku terus derita dia baik aku yang tanggung derita 2..


Aku bukan bukan yang terbaik untuk dia, aku jugak bukan yang sempurna untuk
dia. Sebab tu la buat keputusan ini supaya 
aku dapat berhenti penderitaan dan 
sakit hati nya. Aku tahu yang apa yang aku buat dalam masa terdekat ini
membuatkan dia terasa tersisih, 
dan membuat kan dia sepertinya tidak wujud dalam 
hidup aku. 
Siapa yang tak mengamukkan kalau kekasih dia 
sendiri tidak hiraukan dia.
Kalau la benda 2 yang terjadi dekat aku, aku rasa aku pun akan 
buat apa yang dia buat sekarang.


Berbalik kepada cerita lelaki yang dia kenal 2. Lelaki 2 mempunyai 
setiap ciri yang dia mahukan. Nak aku sebut ke apa ciri-ciri tu ?
tak payah la kot 
nanti kantoi pulak, tapi buka tu point yang aku nak cakap.
Point nya aku nie yang tak dapat penuh 
segala ciri yang dia mahukan selama ini.
selama hidup 5 tahun nie bersama si dia, aku rasa 
tak da satu pun perangai aku yang dia suka.
Dia suka orang yang pandai melukis, aku bukan nya 
berdarah seni. Kami budak sains komputer mana pandai melukis.
(gurau je 2). boleh di kata kan aku nie kira useless la.


Macam-macam da aku buat untuk menggembirakan hati dia dalam masa 
5 tahu nie. Tapi dalam masa tk sampai 1 tahun si lelaki tu 
dapat menyenangkan hati dia 
dan buat dia pikir yang lelaki tu lebih baik daripada aku
Aku terima walaupun berat.
lagipun aku sedar diri aku nie, da la banyak perangai
mana ada manusia suka kat orang macam nie.
hmm :| ....


cukup la enrty aku setakat nie. hati ini da tak sanggup da nak 
mengenang kan nasib diri nie.
macam-macam perasaan macam-macam masalah yang 
ada dalam hati dalam pikiran nie.
:(

No comments:

Post a Comment